TweetTweet!

Follow LisaMokhtar on Twitter

PENTAFSIR DUNIAKU

Tuesday, June 28, 2011

Cermin Besar Untuk Kau!

monolog aku sendiri
-
-
-
-
tahniah untuk si bangsat macam kau! segala apa yang kau luahkan tadi, itu adalah diri kau! kebodohan kau yang kau sendiri tak nampak. dek kerana terlalu asyik menyalahkan orang keliling kau! KAU BODOH! 
aku bersabar kerana fikirkan ikatan yang ada selama ini, TAPI INGAT! KESABARAN MANUSIA MANA PON ADA TAHAPNYA! kalau kau pantang di cabar, aku juga begitu! aku tak ingin darah yang mengalir ini  sama dengan kau... tapi ketentuan tuhan ia begitu.! 
kau bicara kan tentang kuasa tuhan.. keihklasan manusia... pernah kau fikir apa yang kau lakukan selama ini? kau RIAK! BONGKAK! TAKBUR dengan apa yang kau kecapi sekarang. kau lupa siapa diri kau!
aku tak pernah bangga punyai kau sebagai orang yang patut aku hormat! sepertimana tutur mu bahawa kau tidak hargai kami! jauh disudut hati kami juga begitu!
aku bersabar lagi demi tuhan yang satu, berharap mungkin ada jalan dan petunjuk yang akan kau dapat... tapi apa yang kau dapat, kau anggap anugerah! hahahaha.. itu cuma sementara. kerana KESABARAN AKU TELAH SAMPAI TAHAP NYA! KESABARAN KAMI TELAH SAMPAI KEMUNCAKNYA!
kau yang memaksa aku menjadi kejam seperti mu! walau aku tak inginkan keadaan itu! 
aku berdoa untuk kebaikan kau... tapi juga mendoakan kesengsaraan kau... apa yang kau buat terhadap orang yang kau patut hormat, kau tak buat.. 
dan itu juga akan aku lakukan kerana kau telah menjadi contoh paling tidak baik bagi aku! 
AKU DAN MEREKA, TAK PERNAH BAHAGIA DENGAN KAU! 
TAK PERNAH!
TAK PERNAH! 
TAK PERNAH!
BANGSAT!!!!!!!!!
atas segala kejahatan yang aku dan mereka lakukan itu adalah KESALAHAN DAN TANGUNGJAWAB KAU!!! kau yang harus hadap itu semua nanti.... 
ingatlah, orang lain juga punya hati dan perasaan.. dan kau bukan siapa-siapa, untuk semua hormati kau! kau bukan tuhan, kau juga bukan sesiapa. pada aku, kini. kau juga bukan sesiapa! sampai kau berubah dan sampai kau meminta maaf pada semua orang yang kau pernah lukakan! kalau kau manusia yang berperikemanusian. kau tahu siapa yang kau lukakan... jangan biarkan kami di didik dengan kezaliman.
berdoalah wahai insan! berdoalah untuk kebaikkan dan kesejahteraan orang tua mu yang telah pergi. 

-
-
-
-
 ini adalah monolog dan luahan perasaan K sendiri... 
*bagi yang pertama kali membaca, jgn buat spekulasi anda sendiri.
* bagi yang mengenali K sendiri, anda mungkin tau apa yang K hadapi. dan anda mungkin faham. 
*entri ini dalam keadaan yang tidak waras dan mengikut nafsu!



TEKAN INI ;-)

1 comment:

  1. ..walaupun tidak mengetahui kisah sebenar , tapi satu je saya na cakap ., Wahai Kakak Lisa ku , bersabar lah ye . kami semua sentiasa di sisi Kakak Lisa walau dalam apa jua keadaan sekalipun :) Kakak Lisa chill :D <3

    - Sayang kamu <3 - :)

    ReplyDelete