TweetTweet!

Follow LisaMokhtar on Twitter

PENTAFSIR DUNIAKU

Monday, December 27, 2010

Siapa K.

AnYong!! Chingu!!
tajuk entry, cukup untuk menerangkan,
bahawa sanya, K akan bercerita tentang diri sendiri, selalunya orang cerita di awal blog kan. kelainan siki lar kan, setelah bertahun memiliki blog ni.
ok. 1990 i been born in the early month of the year, di lahirkan dalam keadaan keluarga yang biasa-biasa jer. tak kaya. boleh la nak hidup. dengan ayah yang bekerja, sebab aku anak pertama, aku merasa pahit getir ayah cari duit nak jaga keluarga. well said, my dad is a hero to me, semua orang pon akan cakap cam tu. yer.. ayah adalah lelaki paling gentleman.
ibu, setegas-tegas dia, aku tahu ada kelembutan dalam hatinya. dia juga mempunyai sebab untuk setiap apa yang dia lakukan. walaupun cara dia, sukar untuk kami bertiga(adik beradik aku) terima,tapi dia melakukan apa yang terbaik untuk menjadikan anaknya manusia berguna.
dia keras di luar, tapi dalamannya lain. keras-keras kerak nasi.

aku seorang kanak-kanak biasa jer. kebijaksaan pon biasa-biasa. lepas aku dapat 2 adik kandung, kehidupan beransur senang, ayah memulakan bisnes sendiri. ibu pon sama. bisnes ibu mul dari tudung periuk jer, pekerjanya, aku da ayah.
ayah, bisnes mula dengan menumpang lesen orang, dan tumpang ofis orang ntok di jadikan ofisnya.

sekarang menjelang 2011. 
ibu mempunyai kilang sendiri, pekerja sendiri, duit sendiri, nama sendiri. kini, dia seorang usahawan berjaya dan aku akan berusaha untuk menbuat bisnes nya sebuah empayar yang die miliki. dia masih ingin meneruskan dengan kesederhanaan. 
ayah, ofis sendiri, kereta sendiri, apa lagi. kini dia memiliki pekerja sendiri. kesenangan melimpah ruah. 
tapi kami tak dibiasakan dan tak dibenarkan untuk perasan diri macam anak orang kaya. sebab apa yang selalu di pesan,
IBU & AYAH YANG KAYA. BUKAN KORANG.
jadi in order nak terus hidup begini, kam adek beradik kene lar ade usaha sendiri. aku da serik dengan kebodohan dan kekalahan. kali ni aku akan bangun semula untuk membela nasib adek-adek ku dan meneruskan apa yang ayah dan ibu mulakan.
 till then..

holai vua!
TEKAN INI ;-)

1 comment:

  1. CAMTULA SYG :))
    gudluck oke.
    aku sntse doakn ko..

    ReplyDelete